Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility תשוקה, קדושה ומה שביניהן: על אפיון שפה ומיקרו-קופי בחנות אביזרי מין לציבור הדתי
top of page

תשוקה, קדושה ומה שביניהן: על אפיון שפה ומיקרו-קופי בחנות אביזרי מין לציבור הדתי

עודכן: 17 בדצמ׳ 2018

כתבה: לימור קליינמן - יועצת מיניות, מייסדת "ואהבתם"



אף פעם לא למדתי איך ליצור חוויית משתמש.

לא לקחתי קורסים או הרצאות או קראתי מאמרים באינטרנט.

האתר שלנו נבנה לאחר שארזתי תיק, לקחתי את ידו של האיש אשר אהבה נפשי ויצאנו יחד למסע, לחוויה של משתמש, של משתמשת.

בתיק ארזתי את עולם הערכים שלנו. את הרצון להציף את העולם במיניות בריאה, מכובדת, מענגת, קדושה.

אני אמנם כבר בלנית במקווה טהרה וגם יועצת מינית

אבל יש לי תשוקה למשהו גדול יותר.

ואת התשוקה הזאת גם ארזתי בתיק.

וכך התחיל המסע אל האתר שלנו.

הוא סירב תחילה לצאת איתי אל המסע.

הרי אנחנו דתיים ומה יגידו,

זוג שמוכר אביזרי מין?

השתגעת?

אז יצאתי לבד

והוא הבין

וחזרתי אליו אחרי תקופה של הבשלה עם הפירות שגידלתי.

הוא ראה את הסקיצה הראשונית

ונדהם

ואמר לי: בואי נצא אל המסע הזה ביחד.

ואז גיליתי מה הסוד האמיתי שעומד מאחורי חוויית משתמש טובה

ואיך נכון לעשות את זה.

כל פעם כתבנו לאתר משהו בנפרד.

אחרי שסיימנו נתנו לשני לראות,

ולפי הרגשות שהתפזרו בחדר

ידענו אם זה מדויק או עדיין לא.

וככה אט-אט נבנה לו אתר "ואהבתם".

 

עד כאן הרומנטיקה, עכשיו לפרקטיקה.

התבקשתי לכתוב על אפיון השפה באתר שלנו.

אז אעשה את זה ככה: אכתוב כל ערך ואיך הוא בא לידי ביטוי בשפה של האתר.


יהדות.

האמונה שלנו כוללת אהבה עזה לניחוחות המסורת היהודית, כזאת שמחזירה אותנו לבית סבא. אבל, ויש אבל, האהבה שלנו לשמירת מצוות היא שלנו, ואנחנו לא בקטע של לכפות אותה על אף אחד. ובאופן כללי, חוויית משתמש וכפייה לא ממש הולכות יחד, נכון?


אז איך נעמיד על הגז תבשיל של אוכל יהודי בלי שהמתכבדים בו יחשבו חלילה שהם חייבים לברך עליו? איך לא יפחדו שאנחנו באים להחזיר אותם בתשובה או "לחזק"?


האמת, זה היה פשוט. לאורך כל האתר שילבנו פסוקים יפים ונעימים. כי תנ"ך כולם מכירים. ולכל ישראלי (כמעט) נקשרים פסוקים עם ניחוחות ילדות. כך קיווינו ליצור אתר שאוהב יהדות אבל נגד מיסיונריות, וכל עם ישראל, חילונים, דתיים וחרדים יוכלו לדור בו בניחותא.


פופאפ שעולה מיד בכניסה לאתר

רצון חופשי.

במיניות יש כלל: הסכמה זה לא מספיק, צריך גם רצון.

ביהדות יש לזוג איסור להיות יחד במגע אינטימי אם אחד או יותר מבני הזוג אינו רוצה בזה. הגבר או האישה יכולים להסכים, אבל אם הם לא רוצים בכך, הם נכנסו לסיטואציה בעייתית. הערך של בקשת הרשות מהמשתמשים שלנו להיחשף לתכנים האינטימיים שאנו מציעים באה לידי ביטוי בפופאפ המופיע כאן למעלה, המתריע על תכני האתר, ובגולת הכותרת – בחנות האביזרים האינטימיים.


כשנכנסים לחנות לא רואים אפילו אביזר אחד, והרי איך נוכל להציג אביזר כה אינטימי בלי שאנחנו בטוחים שהמשתמשים רוצים בכך? לכן אנו מציגים את האריזה המקסימה – שק היוטה – וכותבים למשתמשים כך:




נשמע לכם מעניין? נסו את זה (אבל רק אם אתה באמת רוצים, כן?).


כשהגענו למובייל (והאנליטיקס מראה על יחס של 75% גלישה במובייל לעומת 25% בדסקטופ) זה כבר היה מאתגר, כי הרי במובייל אין ריחוף. המשתמשים, שלא הבינו שצריך ללחוץ על תמונת האריזה כדי לחשוף את המוצרים עצמם, היו בטוחים שאין באתר בכלל תמונות של המוצרים וקיבלנו פניות במייל עם בקשה לשליחת התמונות. בשלב זה החלטנו כן לחשוף את המוצרים במובייל, אבל בעמודה אחת, כך שמשתמשים צריכים לבחור לגלול, באופן אקטיבי, כדי להיחשף לעוד מוצרים, וזה מראה על רצון ומהווה בעצם קבלת רשות.


צניעות, אי-החפצת נשים וגברים ומלחמה בפורנוגרפיה.

בואו אני אגלה לכם משהו. אם תשאלו רב אם מותר להשתמש באביזר מין שנראה כמו חיקוי של חלק מגוף האדם, הוא אולי יגיד שזה לא ראוי, אבל לא שזה איסור מוחלט. אין גם איסור להשתמש במילה כזו או אחרת לתאר אקטים מיניים. אבל אם נשים את הדת רגע בצד, אנחנו עדיין אתר שחשוב לו לתת פייט איכותי לפורנוגרפיה. בראש שלנו אנו רגילים לחנויות מין שעמוסות בתמונות מחפיצות נשים וגברים בשפע ולמילים שמביאות לתחושה של זילות. לנו זה פחות התאים, ולכן אצלנו אין בכל החנות ולו תמונה אחת של דמות אנושית, וגם המוצרים עצמם מעוצבים בקפידה כך שאינם מזכירים איברי גוף.


הערך הזה בא לידי ביטוי כמובן גם בשפה, בשימוש במילים נעימות - עונג, אינטימיות, תשוקה, התחדשות, חיבור גופני, התרגשות הדדית - שידביקו את המשתמש ברגשות מיניים בריאים.


בריחוף מעל כל מילה מתגלה קישור לחלק אחר באתר:



גם ההזמנה להירשם לניוזלטר מדברת על אהבה, נישואים בתשוקה והשקעה בזוגיות, אבל באווירה של קלילות מפנקת:


שפה בריאה יוצרת מיניות בריאה (ולא רק אתר טוב).

אני רוצה לדבר רגע על "אביזרי מין". המונח הזה נשמע לנו טכני. מלאכותי. מעין אקט כזה שנועד להבאת ילדים או משהו ששייך לעולם הפורנוגרפיה. בהשקפה שלנו אנו מאמינים ששפה בוראת מציאות, ולכן בקטגוריות של האתר ובתפריטים שינינו את המושג הזה ל"אביזרי עונג זוגי", כי זוהי מטרתם. עונג. ולמה זוגי? כי אנחנו מאמינים בזוגיות, ואנחנו מאמינים שכל עונג, בין שהוא במסגרת זוגית או אישית, ייטיב עם המערכת הזוגית, ואף צד לא צריך להרגיש מאוים או שמשהו באתר נועד להחליף אותו.




עיקרון נוסף היה להידבק למקורות היהודיים שיש בהם "קידוש החומר". זה אולי מפתיע, אבל היהדות מוצאת קדושה ביופי חיצוני וחומרי כשזה נעשה לשם שמיים. חז"ל מנו כלים נאים כאחד משלושה דברים שמרחיבים דעתו של אדם, ויש עוד לא מעט דוגמאות, ואת זה בחרנו להדגיש. זו הסיבה שלמחלקת הטקסטיל לחדר השינה הזוגי קראנו "כלים נאים". אביזרים אינטימיים שלא עובדים על חשמל ולכן מותרים לשימוש בשבת לדתיים הכנסנו לקטגוריית "עונג שבת", ועוד ועוד דברים שקשורים לערכי היהדות שנופחים קדושה במה שעד עכשיו אולי נתפס כטמא.

רוצים לדעת עוד? מוזמנים לבלוג :)


"קידוש השם" או: שליחות של הפצת אהבה בריאה בעולם.

אנחנו רואים באתר שלנו הרבה יותר מהפכה תפיסתית והרבה פחות חנות. אנו משקיעים בהתנדבות המון משאבים כדי לעזור לזוגות באתגרים באינטימיות שלהם וכדי להנגיש ידע בדרך ובשפה שאנחנו מאמינים שמכבדת בני אדם. חשוב לנו שכל מי שאיתנו ידע את זה.


לכן כשעוברים לקופה, ממש מעל לטופס התשלום, כתבנו כך:


סיכום קטן

כשיצאנו עם האתר לפני שנה וחצי, אחרי שכתבנו ובנינו אותו לגמרי לבד, חיכינו להתנגדויות שיגיעו.

נדהמנו לגלות שחיכינו לשווא.

במקום ביקורות קשות הגיעו חיבוקים חמים והרבה הרבה אהבה וחיזוקים להמשיך את מה שפתחנו בלבבות האנשים.

היום אנחנו יכולים ללמוד מכך מהו כוחה של השפה.

כוח לטלטל את המוכר

לפרק תפיסות ולבנות אותן מחדש.

ולברוא עולם טוב יותר.


מוזמנים ומוזמנות לבקר

עכשיו, אחרי שחשפתי בפניכם את הרגשות מאחורי הקלעים של שפת האתר שלנו, אני מזמינה אתכם ללמוד דברים מעניינים על מיניות מנקודת מבט קצת אחרת, ואשמח לשמוע את חוויית המשתמשים שלכם.

כתבו לנו: contact@ve-ahavtem.com

bottom of page