מפגשים

נכון, רוב הזמן הקהילה נמצאת בפייסבוק, אבל כל כמה חודשים אנחנו יוצאים אל העולם האמיתי כדי להיפגש, ללמוד ולהקשיב להרצאות מצוינות על מיקרו-קופי. 

 

את ההרצאות מעבירים מקצוענים שמשתפים בכלים מהניסיון המעשי שלהם, בהרצאות של 20 דקות ולפעמים שעה - ותמיד בחינם. פה נמצאים כל הפרטים על ההרצאות שהיו או שיהיו.

מפגש 19# - איך להכין Glossary (מונחון)

Glossary-FB-post.jpg

מתי: 14 במרץ 2022

איפה: אונליין 

איך להכין Glossary//רחלי קרמר

אין ארגון שלא מכיר את ההתלבטויות האלה - המון מונחים שכל פעם מחדש אנחנו שואלים את עצמנו (ואת אחרים): איזה מונח לבחור מבין האפשרויות? ואיך כותבים אותו? ואולי יש שני מונחים שונים עם משמעות דומה? או להפך: מונח אחד עם כמה משמעויות?

אז מה עושים? אחת הדרכים הכי יעילות להתמודד עם זה היא להכין Glossary, מונחון ארגוני, רשימת מונחים שמתאימים לארגון ולמוצר הספציפי. במפגש הזה סיפרה לנו רחלי קרמר למה גלוסרי הוא לא מילון, מתי מכינים אותו, מה יש ומה אין בו, ואיך הוא יכול לעזור לכם ולכן בכתיבה ובלוקליזציה. רחלי היא מומחית לוקליזציה שכתבה Glossaries לארגונים גדולים רבים ומנהלת את Versio Academy.

 

ההרצאה בווידיאו  |  המצגת

מפגש 18# - בדיקות שמישות למיקרו-קופי

FB-post.jpg

מתי: 15 בפברואר 2022

איפה: אונליין 

1. איך להוביל בדיקות מיקרו-קופי בארגון (ואיך עשיתי את זה בבנק הפועלים) //סתיו מורן לשם

בהרצאה זו סיפרה סתיו למה היא בחרה לעשות בדיקות שמישות נפרדות, בנוסף לבדיקות השוטפות, מה היא רצתה לבדוק ולמה דווקא את זה, איך מתכננים תסריט לבדיקות קופי, איך התנהלה הבדיקה בפועל מההתחלה ועד הסוף, איך מרכזים ומנתחים את המידע שנאסף, למה חשוב להציג את הממצאים לבעלי עניין בחברה, ולסיום: הצצה לכמה ממצאים מעניינים שעלו בבדיקה.

ההרצאה בווידיאו

2. כלי מחקר למיקרו-קופי: לפני, אחרי ותוך כדי הכתיבה//ירון כהן

בהרצאה זו הציג ירון את הזווית שלו על בדיקות שמישות מנקודת המבט של חוקר UX בכיר בקנדה. הוא סיפר מניסיונו למה מחקר הוא כלי חשוב והציג שלוש שאלות שכדאי לשאול את עצמנו כשיוצאים לבדיקות של קופי: 1. באיזה שלב של תהליך העבודה אנחנו נמצאים; 2. מהן שיטות העבודה האפשריות בכל שלב, כולל הז'רגון המחקרי ודוגמאות; 3. האם המידע כבר קיים בחלקים אחרים בארגון כדי לקצר תהליכים איפה שאפשר. ירון הסביר גם מה אפשר לעשות אם אין בכלל חוקר בצוות.

ההרצאה בווידיאו המצגת

מפגש 17# - איך להתחיל לכתוב צ'אטבוט

מתי: 15 בדצמבר 2021

איפה: אונליין 

איך להתחיל לכתוב צ'אטבוט//ערן סורוקה

צ׳אטבוטים הפכו לכלי החם ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי, בעיקר כשעולם השיווק הפיזי חטף מכה אנושה בקורונה. כתיבת הצ׳אטבוטים, שהיתה בעבר נחלתם של מתכנתים בלבד, הפכה לנחלת הכלל בזכות פלטפורמות שאינן דורשות ידע בקוד. במפגש של שעה עם ערן סורוקה, ה-מומחה לבוטים, שמענו וראינו הדגמות בפועל לכל מה שרציתם ורציתן לדעת על כתיבת בוטים:

 

- איך קובעים יעד ריאלי לבוט ומאיפה בכלל מתחילים

- איך כותבים שיחה בצורה היעילה והממוקדת ביותר

- איך נערכים לכל תגובה אפשרית של המשתמשים, גם הפחות נחמדים

- איך לומדים מניתוח השיחות תוך כדי תנועה

- ואיך אפשר להיכנס לתחום גם אם מעולם לא כתבת בוט

 

ההרצאה בווידיאו

מפגש 16# - זה לא תיק

WhatsApp Image 2021-05-26 at 14.41.31.jpeg

מתי: 16 ביוני 2021

איפה: אונליין 

איך ליצור בקלות תיק עבודות מעולה למיקרו-קופי//רעות מלובני

כל כך הרבה שאלות עולות לראש כשאנחנו חושבים וחושבות על תיק העבודות שלנו. זה מלחיץ ובעיקר מרגיש כמו תיק רציני. במפגש עברנו יחד על כל השלבים בדרך לתיק מקצועי והפכנו את כל ההתעסקות בו לפשוטה וכיפית: החל מאיך למלא אותו בתוכן איכותי ועד שלב העיצוב ושליחה ללקוחות. בסוף גם יצרנו יחד עמוד לפני ואחרי מאפס, כולל כל הפרטים הקטנים שהופכים תיק עבודות לכזה שעושה את העבודה.

חלק מהדברים שדיברנו עליהם:

- מה להכניס לתיק העבודות, כמה ולמה

- מה הלקוחות והמעסיקים רוצים לראות (ומה לא)

- באיזה תוכנות כדאי להשתמש כדי ליצור את התיק

- איך לשלב בין סוגי כתיבה נוספים

- על מה לשים דגש ועל מה לא לבזבז זמן

 

ההרצאה בווידיאו

מפגש 15# - איך זה עובד אצלנו

אימג' פייס.png

מתי: 24 בפברואר 2021

איפה: אונליין 

כותבי וכותבות UX מ-7 ארגונים מובילים מספרים על תהליך העבודה שלהם

סטרינגים, בריפים, דוקומנטציה ודיזיין סיסטם: אם המונחים האלה נשמעים לכם מוכרים, אתם כנראה מתמודדים עם אתגרי מיקרו-קופי בארגון, והמיטאפ הזה הוא בדיוק בשבילכם.

מטרת המפגש היא להיחשף לכמה שיותר מתודות כדי לרענן ולשכלל את התהליכים בארגונים שלנו. לכן כל דובר ודוברת ענו בזמן קצוב על אותם הנושאים בדיוק:

* שיטות לשמירה על שפה אחידה במוצרים

* כלים ופלטפורמות עבודה של כותבים

* תהליכי עבודה מול צוותים אחרים בארגון

* שגרת העבודה של כותבים

הדוברות והדוברים (בעברית, חוץ משניים)

Brooke Penney, UX Writer, Lightricks

Merav Guttman, Senior Content Designer, Microsoft

Michal Feder-Levy, Content Strategy Manager, Facebook

נירה טל, מנהלת תוכן, ממשל זמין

Lea Krauss, Lead UX Writer, Dropbox

Kester Thompson, Head of UX Writing at Wix.com

Carmel Scharf, UX Writer, Localize & Madlan

 

הפלייליסט המלא של כל הדוברים בווידיאו

מפגש 14# - מיקרו-קופי עד 120

מתי: 13 בינואר 2021

איפה: אונליין 

מיקרו-קופי עד 120: איך תעזרו למשתמשים מבוגרים להשתמש במוצר שלכם // 

ד״ר מיכל הלפרין בן צבי וכנרת יפרח

מצד אחד: הפסיכולוגיה של הזיקנה
מה קורה לנו כשאנחנו מתבגרים, מה משתנה בחוויה ובתפיסה שלנו, למה דיגיטל מאתגר גם מבוגרים שיודעים ומבינים טכנולוגיה מצוין (גם אותנו הוא יאתגר בבוא היום, אפילו שאנחנו עוסקים בדיגיטל), מה מדאיג מבוגרים ומונע מהם לפעול במוצר, מה מחזק את תחושת היכולת שלהם מול המוצר, וכמובן - איך הם קוראים מיקרו-קופי?
מצד שני: מיקרו-קופי
מה הסטנדרטים וה-best practices שלנו, מה אפשר לשנות בקלות, מה יהיה קשה להטמיע ומה האפשרויות השונות העומדות בפנינו כדי להציג מיקרו-קופי למשתמשים מבוגרים?
הצדדים סופסוף נפגשים
אחרי חודשים של למידה הדדית, בהרצאה הזאת הצגנו את שני צידי המטבע, סיכמנו את מה שלמדנו והגשנו המלצות ליישום.

 

ההרצאה בווידיאו

מפגש 13# - Microcopy & Medtech

meetup.jpg

מתי: 21 באוקטובר 2020

איפה: אונליין 

1. Medisafe: היי, זה הזמן לתרופה שלך!//ד״ר אורן שפירא

חברת Medisafe עוזרת למטופלים לזכור לקחת את התרופות שלהם, לכן חשוב כל כך שהתזכורות שהיא שולחת יתקבלו היטב ויניעו לפעולה. אז איך מדדו את התגובות לתזכורות ודייקו בעזרתן את אפיון השפה? ד״ר אורן שפירא הציג את המתכון הסודי למדידה פשוטה ומלאת תובנות שכל ארגון יכול לבצע בקלות.

ההרצאה בווידיאו המצגת

2. Healthy.io: Minding the Gap//עמליה כץ-דורון ואבנר גיצלטר

איך לוקחים תהליך רפואי כל כך רגיש ואינטימי כמו בדיקת שתן והופכים אותו לתהליך דיגיטלי שמשתמשים עושים – בהצלחה – לבד בבית עם מצלמת הסמארטפון שלהם? עמליה ואבנר שיתפו בכלים שעיצבו וכתבו כדי לגרום לחווייה הזאת להיות מוצלחת במיוחד.

ההרצאה בווידיאו
 

מפגש 12# - איך לכתוב פשוט ואנושי (בלי להגזים עם זה) 

מתי: אפריל 2020

איפה: אונליין 

איך לכתוב בשפה אנושית וטבעית ולהימנע מקלילות יתר//כנרת יפרח

על ההבדל בין לכתוב מיקרו-קופי בשפה פשוטה-אנושית-טבעית (שזה מצוין תמיד בלי יוצא מן הכלל) ובין לכתוב בשפה מאגניבה וקוּלית (שזה טוב רק בנסיבות מאוד מסוימות).

ההרצאה בווידיאו
 

מפגש  11# - כתיבת UX + סטארטאפ + Fintech

meetup.jpg

מתי: 27 בינואר 2020

איפה: משרדי Soluto TLV 

1. riseup: הבוט שיעזור לכם לנצח את החודש//טל מימון

איך בוט בוואטסאפ הצליח לסדר את התזרים המשפחתי, לפשט את המעקב אחרי ההוצאות וההכנסות – ועוד לעשות את זה בכיף? טל מימון, Design lead בסטארטאפ המדובר riseup, שיתפה אותנו בתהליכי האפיון והכתיבה שהפכו את ניהול התקציב המשפחתי לחוויה של הצלחות, למידה וצמיחה.

ההרצאה בווידיאו |  המצגת

2. כל סטארטאפ צריך voice: למה ואיך יצרו ל-Fibo שפה עוד לפני שהיה מוצר//דנה מיולגאי

Fibo הומצא כדי לגשר על הפער הבירוקרטי בין אזרחים לרשות המיסים בתהליך החזר מס, ודנה מיולגאי - מייסדת-שותפה וסמנכ"לית מוצר - שיתפה אותנו בידע ובניסיון שצברה בכל מה שקשור לכתיבה לפינטק בכלל ובסטארטאפ בפרט.

ההרצאה בווידיאו  |  המצגת

2. שני צדדים למטבע: איך כותבים לשני קהלי יעד באותו המוצר//יעל בן-דוד

איך כותבים לפלטפורמות עם שני קהלי יעד שיכולים להיות שונים לגמרי זה מזה, עם כוונות אחרות לגמרי, רצונות אחרים ולפעמים אפילו דמוגרפיה שונה? יעל בן-דוד - UX Writer בחברת Fundbox - סיפרה אילו פתרונות הם מצאו לאתגר הזה.

ההרצאה בווידיאו  |  המצגת


 

מפגש  10# - איך לכתוב מיקרו-קופי ידידותי

20190919_225750.jpg

מתי: 18 בספטמבר 2019

איפה: משרדי Soluto TLV

1. מלקוח יקר להיי פרטנר//אלון קסיף

מנהל מחלקת יו-איקס ופרודקט בפרטנר סיפר מה קרה כשאורנג' הפכו לפרטנר ולמה הוא ועמיתיו לא ישבו וחיכו להחלטות הנהלה גדולות אלא לקחו אחריות והתחילו לגבש בעצמם שפה חדשה למוצרים שלהם. עם המון דוגמאות אמיתיות של 'לפני ואחרי' הוא הדגים איך ניסוחים מיושנים עשו נזק לשירות, איך ניסחו מחדש את כל האסמסים, ההודעות ותהליכי האונליין, ועל ההחלטה האמיצה לקרוא ללקוחות פרטנרים למרות הביקורת והציניות.
ההרצאה בווידיאו

2. מה קרה כשמקס התחילו לדבר בשפה של בני אדם//גלית הראל הכט וסימה אהרון

בדיוק כשלאומי-קארד עמדה על סף שינוי מיתוגי שבסופו היא תהפוך למקס, יצאה לאוויר העולם האפליקציה החדשה שעתידה לשמש מיליוני משתמשים. כך יצאו מקס לדרך, עם קווים מנחים יסודיים ועם ההבנה שיצטרכו לעקוב, לשנות וללמוד תוך כדי תנועה. גלית הראל הכט, מנהלת תחום שיווק דיגיטלי, וסימה אהרון, מנהלת צוות אסטרטגיה דיגיטלית ומוצרים חדשים - סיפרו מה למדו בדרך על כתיבה ידידותית ועל הגבולות והיתרונות שלה.

ההרצאה בווידיאו

3. פאנל בהנחיית סתיו מורן-לשם, בהשתתפות המרצים ותומר פילין
 

מפגש  9# - מיקרו-קופי לנושאים רציניים

untitled (6 of 7).jpg

מתי: 6 במרץ 2019

איפה: Google for Startups Campus, תל אביב

1. ליברה: ביטוח בשפה אחרת//יפעת בן דב ויינברג

ליברה היא חברת ביטוח צעירה שרוצה לשנות סדרי ביטוח – ולא רק במודלים העסקיים, אלא גם בשפת המותג. אז איך אפשר לגרום לממשק דיגיטלי בעולם הביטוח והפיננסים לתקשר עם הגולש בצורה ידידותית אבל עדיין מעוררת אמון? יפעת תרחיב על התהליך שעברו ותיתן כלים לצאת מהשפה המעונבת.

ההרצאה בווידיאו  |  המצגת

2. איך שיניתי את הגישה דווקא במשרד המשפטים//אלינור משען סלומון

איך הפך משרד המשפטים מארגון שמדבר אל המשתמשים שלו במשפטים מסובכים ומוזרים שגם משפטנים מתקשים להבין לארגון שבו אפילו המתכנתים רגישים למיקרו-קופי גרוע? בואו לראות איך נראה השינוי בפועל במיקרו-קופי של מערכות ואתרי משרד המשפטים.

ההרצאה בווידיאו

2. הריני מאשר/ת: איך לכתוב דיסקליימר שאנשים מבינים//סתיו מורן לשם

דיסקליימרים שמנוסחים כמו חוזה משפטי פוגמים בחוויה האישית והשירותית שאנחנו מנסים ליצור. האם הם גזרת גורל או שאולי יש לנו דרך לשפר אותם משמעותית? תכינו את הייעוץ המשפטי, כי הדיסקליימרים שלכם כבר לא ייראו אותו הדבר. 

ההרצאה בווידיאו
 

מפגש  8#

SHM_2088.jpg

מתי: 4 בנובמבר 2018

איפה: WalkMe, תל אביב

1. שמונת הדיברות של מיקרו-קופי//אודי רביד

אודי רביד, מוביל תחום ה-UX בחברת WalkMe, היה חייב למצוא דרך ללמד כל לקוח – במהירות וביעילות – את עקרונות היסוד של כתיבת מיקרו-קופי. אז הוא כתב את 8 הדיברות. בהרצאה הוא עובר על העקרונות האלה ומספר איך ולמה בחר דווקא אותם.

המצגת

2. מיקרו-קופי טו-גו: קייס סטאדי של WIX מסעדות//דני לשם

דני לשם, מנהל תחום המסעדות ב-Wix, מספר איך - ובעיקר למה - הם כתבו ממשק שלכם למשלוחים ממסעדות בלי להזכיר אוכל, וגם: איך התמודדו עם בעיית המגדר בתרגום לעברית, איך כותבים ממשק שיש בו שלושה שחקנים (העסק, הלקוח ו-Wix) ועוד אתגרים וכלים שימושיים שהם פיתחו בדרך ויכולים לעזור גם לכם.

המצגת

3. ארבעה שלבים ליצירת פופאפים עם מיקרו-קופי שעובד//תומר אהרון

אם יש מישהו בעולם שיודע מה עובד בפופאפים - זה תומר אהרון מ-Poptin. בהרצאה הזאת תומר נותן ים של טיפים לכתיבת מיקרו-קופי שממיר טוב בהתבסס על הניסיון של פופטין עם אלפי פופאפים של לקוחותיהם. השוס: יומיים אחרי המיטאפ דיווחו המשתתפים על עלייה בהמרות. הכי שווה!

המצגת 

מפגש  7# - יומולדת שלוש לקהילה

מתי: 11 ביוני 2018

איפה: Designit, תל אביב

1. כל הדרכים לראיונות משתמשים//שני דרשר

ראיונות משתמשים הם הרגעים המשמעותיים והקריטיים ביותר כדי להוציא תובנות עמוקות, נקודות כואבות, תקוות והזדמנויות. שני הציגה שיטות שתמיד עובדות בשלב הראיונות, הכל מתוך פרוייקטים אחרונים ומעניינים שנעשו ב-Designit.

2. המשתמשים הם הקופירייטרים הכי טובים//כנרת יפרח

ממש כמו כל דבר בחוויית משתמש, גם בקופי ובמיקרו-קופי הכי טוב לשאול את המשתמשים. אבל איפה מוצאים אותם? ההרצאה סוקרת את המקומות שבהם המשתמשים מדברים וכותבים ומראה איך בפועל שולבו המילים שלהם as is במיקרו-קופי ובקופי של מוצרים דיגיטליים אמיתיים.

מפגש  6#

מתי: 7 במרץ 2018

איפה:  DesigntIt, תל אביב

STING TV משתחררים מהכבלים גם במיקרו-קופי//יקיר רזניק

 

מנהל הדיגיטל של שירות הטלוויזיה המצליח מספר:

  • למה נבחרה למותג שפה משוחררת

  • החיבור ההדוק של השפה לאסטרטגיה וליעדים

  • העקרונות שהנחו את כתיבת תהליך ההרשמה המוצלח

  • זיהוי ותיקון של נקודות דרופ בתהליך 

  • באיזה שלב כדאי לכתוב את המיקרו-קופי

  • איך כותבים סקר עם 97% היענות ועוד

 

ההרצאה בווידיאו  |  המצגת

מפגש  5#

מתי: 3 בינואר 2018

איפה: פולי בר, תל אביב

1. כללית טו אקשן!//גלעד אלסטר

מנהל המיקרו-קופי של הכללית מספר איך מיקרו-קופי עוזר למשתמשים להימנע מדחיינות ומה הדרכים הכי פרקטיות לשינוי התנהגות עם תוכן.

ההרצאה בווידיאו

 

2. ערים? איך לכתוב מסר קצר ואפקטיבי//רעות מלובני

איך מעבירים מסר, מניעים לפעולה ושומרים על האישיות של המותג בכמה שפחות תווים? כלים שימושיים לכתיבת סמסים ונוטיפיקציות.

ההרצאה בווידיאו

3. מאחורי המילים של חשבונית ירוקה//תומר פילין

הצצה לתהליכי פיתוח האישיות והשפה של חשבונית ירוקה ולכלים שאיתם מתחזקים זוגיות עם עשרות אלפי חברים.

המצגת

מפגש  4#

מתי: 11 ביולי 2017

איפה: פולי בר, תל אביב

1. אימא, כתבתי בנק//ערן בר יוחאי

מנהל הקריאייטיב והתוכן של Pepper יספר על השינוי שהכניסו בעולם הבנקאות ואיך אפיון השפה ומיקרו-קופי עזרו להשיג את המטרות.

המצגת

 

2. אפיון שפה, אסטרטגיית תוכן ומה שביניהם//מיכל פדר-לוי

מנהלת צוות Content strategy בפייסבוק תל אביב מספרת מה זה בכלל ואיך זה קשור לאפיון שפה ולמיקרו-קופי בחברה כמו פייסבוק.

מפגש  3#

מתי: 7 בדצמבר 2016

איפה: MindSpace, תל אביב

1. גם מהנדסים הם בני אדם//שני פלונסקי, לאה קראוס ונעמה שפירא

איך לגייס את הקולגות שלכם כדי להכניס מיקרו-קופי לארגון שמפתח מערכות מקצועיות, גלובליות, סופר-מורכבות.

המצגת

 

2. לגעת בול בנקודה: על Emotional targeting ועל מיקרו-קופי שמקנוורט//טליה וולף

אם נוגעים למשתמשים בנקודות הנכונות, אפשר להניע אותם לפעולה. השאלה היא איך מגלים את הנקודות האלה ואיך הופכים אותן למיקרו-קופי.

ובינר מעולה של טליה בנושא

3. איך עושים Google-Speak בעברית?//יעל סלע

מנהלת צוות התרגום של גוגל ישראל מספרת על עבודת הלוקליזציה של Google בארץ ובעולם ועל מאחורי הקלעים של תרגום מיקרו-קופי.

המצגת  |  פוסט בנושא

מפגש  2#

מתי: 12 בספטמבר 2016

איפה: הנסיך, תל אביב

1. סטייק במחיר של שניצל: איך עושים אפיון שפה מצוין בתקציב מינימלי?//טל משעלי

מה עושים אם הוחלט שלא להשקיע משאבים ארגוניים באפיון השפה? 7 כלים שיעזרו לכם להוציא תוצרים מצוינים בתקציב מינימלי ולו"ז לאתמול.

ההרצאה בווידיאו

 

2. למה מעצבי-מיקרו חייבים ללמוד לכתוב//ליאור פרנקל

איך הגיע ליאור לשפה האישית הידועה שלו ואיך אפשר לכתוב מיקרו-קופי טוב יותר באמצעות טכניקות של כתיבה סטנדרטית.

המצגת

3. Micro-Microcopy//Merav Levkowitz

Three Challenges in Writing Microcopy for a Watch and How to Overcome Them.

מפגש  1#

מתי: 13 באפריל 2016

איפה: הנסיך, תל אביב

1. אהבה וריגושים במיקרו-קופי של דורקס//כנרת יפרח

איך כותבים מיקרו-קופי לחנות סקסית, צעירה וישראלית אבל שומרים על המוניטין של מוסד בריטי מהוגן בן 100.

המצגת

 

2. כישלון המיקרו-קופי הגדול שלי//אסף טרפיקנט
למה מתיחת הפנים שנעשתה למיקרו-קופי במערכת QuickWin נכשלה כישלון חרוץ ומה אפשר ללמוד מזה.

המצגת

3. מקרה הבוחן המושלם של מלונות פתאל//בוריס קימלמן

מנהל מחלקת האינטרנט של מלונות פתאל משתף בתוצאות המדידות שהם עושים במיקרו-קופי באתרי המכר.